Monday, July 13, 2009

KITA (Dulu, Kini, Esok Hari)




KITA dulunya;
Bukan TUAN tetapi selalu menjadi mangsa SENJATA MAKAN TUAN (robohnya Kota Melaka, gugurnya Hang Jebat,syahidnya Hang Nadim, terjualnya Temasek dan Pulau Pinang).

KITA masakininya;
Masih bukan TUAN tetapi selalu dipanggil TUAN demi menjolok ego kita agar kembali pada natijah sejarah SENJATA MAKAN TUAN (rasuah kecil, rasuah besar, pecah amanah, skandal seks, politik wang, ali baba).
Pemaju panggil TUAN pada KITA terus kita tandatangan setuju serah tanah diduduki dengan harga pampasan semurah RM40 000 atau RM60 000. Yang memanggil kita TUAN pula hanya akan serah tanah diduduki jika harga pampasan paling murah RM600 000. KITA murah hati apabila yang memanggil TUAN murah dengan pujian, akhirnya keTUANan kita hanya di bibir keTUANan mereka beraja dalam politik, ekonomi dan sosial.

KITA esok harinya;
Terpulang pada agenda pemimpin dan yang dipimpin untuk berubah. KITA di sini hanya sekadar berkongsi sejarah agar 1MALAYSIA tidak menjadi kuda tunggangan TUAN-TUAN yang memanggil TUAN.

1 comment:

Anonymous said...

SYABAS! Ringkas tapi padat. Mudah difahami oleh Tuan-tuan yang masih menganggap diri sendiri Tuan padahal mereka sendiri sebenarnya berTuankan Tuan yang 'mengejek' mereka Tuan.