Sunday, May 2, 2010

Sorotan Berita dan Fakta Sebingkas Lalu

APRIL 2010:

(1) Calon MIC mewakili Barisan Nasional memenangi pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor dengan majoriti 17xx undi.

(2) Perdana Menteri Malaysia memberi sumbangan jutaan ringgit kepada sebuah sekolah cina dalam kawasan parlimen Hulu Selnagor sebagai tanda mengotakan janji semasa kempen pra-pilihanraya.

(3) Calon PKR mewakili Pakatan Rakyat, Zaid Ibrahim akan membawa keputusan SPR di pilihanraya kecil parlimen Hulu Selangor ke perbicaraan atas sebab-sebab tertentu.

(4) Hasil sumber gas dan petroleum Sarawak diperolehi Brunei menjadi sensasi yang melibatkan bekas PM (Pak Lah) untuk memberi pandangan beliau. Tidak ketinggalan bekas PM (Tun Dr. M) yg juga tegas dgn isu ini.

(5) Ford menjadi syarikat pengeluar kereta terbaru yang menarik model-2 kereta mereka kerana kegagalan sistem pengubah kerusi duduk. Model-model yang ditarik termasuk model FOrd Fusion yg bakal memasuki pasaran di Malaysia dalam awal suku ketiga tahun 2010.

(6) Musim hujan kembali terutama di utara semenanjung Malaysia.

(7) Kedatangan Mei amat merisaukan sekiranya benar berlaku kenaikan harga bahan api, pengurangan subsidi barang keperluan dan nilai prestasi KDNK Malaysia pada suku tahun pertama 2010.

No comments: